wtorek, 3 października 2017

PLACEK DROŻDŻOWY ZE ŚLIWKAMI




Dzisiaj "Śliwce w cieście" stuknął rok! Jestem dumna, że mogę robić to, co kocham i dzielić się tym z innymi. Bardzo dziękuję mojej przyjaciółce Oli, bez której nic by się nie udało i która jest autorką tych wszystkich pięknych zdjęć. Mam nadzieję, że zostaniecie ze mną przez kolejny rok i że dalej będę mogła realizować moją pasję :)

Przed Wami przepis na (jakże by inaczej z tej okazji) ciasto ze śliwkami. Tym razem drożdżowe, z waniliową kruszonką, wilgotne i pięknie pachnące jesienią. Z tej porcji upieczecie dużą blachę ciasta, które z powodzeniem można zabrać do szkoły lub do pracy jako przekąskę- placek dobrze trzyma swoją formę. Spróbujcie koniecznie, póki jeszcze są śliwki :)






Składniki na ciasto:

500g mąki pszennej
50g drożdży
200ml mleka
130g cukru
1 jajko
130g masła
szczypta soli
około 1kg śliwek

Składniki na kruszonkę:

300g mąki pszennej
150g płynnego masła
120g cukru
2 łyżki cukru waniliowego


Aby zrobić ciasto, należy podgrzać w garnuszku mleko z masłem, masło powinno się rozpuścić, ale płyn nie może być gorący. Pozostałe składniki umieszczamy w misce. Następnie dolewamy ciepłe mleko z masłem i wszystko zagniatamy na jednolitą masę. Blachę o wymiarach około 45x35cm wykładamy papierem do pieczenia i rozwałkowujemy na niej ciasto. Na wierzchu układamy połówki śliwek, skórką do dołu. 

Aby zrobić kruszonkę, należy umieścić w misce mąkę, cukier i cukier waniliowy, powoli dolewać masło i ręką wyrabiać kruszonkę. Następnie posypać nią ciasto. 

Placek wstawić do nagrzanego do około 50ºC piekarnika. Powinno spędzić w takiej temperaturze około 20 minut, żeby wyrosło. Później zwiększamy temperaturę do 200ºC i pieczemy około 30- 35 minut.

Ciasto przed podaniem powinno całkowicie wystygnąć.

Smacznego :)





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz