czwartek, 19 kwietnia 2018

TORCIK WZ



 Wiosna już w pełni- drzewa zaczynają się zielenić, wszędzie widać wiosenne kwiaty, czas więc na wiosenną propozycję. Przedstawiam Wam moją wersję popularnej WZ-ki- jest podana w formie torciku i udekorowana kwiatami, zrezygnowałam też z dżemu- użyłam go tylko w ponczu; zależało mi na wyraźnym smaku czekolady ze śmietaną. To idealne połączenie, proste i klasyczne; bardzo lubię takie łatwe w przygotowaniu, ale efektowne ciasta. Zbliża się weekend, może to dobry czas na wypróbowanie tego wypieku? Spróbujcie koniecznie :)





Składniki:

3/5 szklanki mąki
1/5 szklanki mąki ziemniaczanej
3/4 szklanki drobnego cukru
1 łyżka kakao
łyżeczka proszku do pieczenia
5 jajek
100g gorzkiej czekolady


400ml śmietany kremówki
1/2 szklanki cukru pudru

2 łyżki dżemu truskawkowego
3/4 szklanki wody

100g mlecznej czekolady
łyżka masła



Aby zrobić biszkopt czekoladowy, należy ubić jajka z cukrem na puszystą masę. Następnie dodać przesiane mąki z kakao i proszkiem do pieczenia i krótko zmiksować. Na końcu dodać (rozpuszczoną wcześniej w kąpieli wodnej i przestudzoną) gorzką czekoladę, krótko wymieszać.

Biszkopt przelać do tortownicy wyłożonej papierem do pieczenia (tylko dno) o średnicy około 25cm i wstawić do piekarnika nagrzanego do 175ºC. Biszkopt piec około 25 minut, do "suchego patyczka". Po upieczeniu wystudzić ciasto i przeciąć na dwie części.

Schłodzoną śmietanę ubić z cukrem na sztywno.

Dżem truskawkowy rozpuścić w 3/4 szklanki wody i nasączyć pierwszy blat ciasta. Ja przekładałam ciasto w obręczy, jednak nie jest to konieczne. Wyłożyć całą śmietanę na biszkopt, wyrównać. Drugi blat ułożyć na wierzchu i nasączyć pozostałym ponczem.

W kąpieli wodnej rozpuścić mleczną czekoladę razem z masłem. Polewę wylać na wierzch ciasta. WZ- kę przechowywać w lodówce. 

Ozdobiłam ciasto bratkami, które niestety nie były jadalne (bo hodowane z dodatkiem nawozów, jednak bratki w ogóle są kwiatami jadalnymi, więc jeśli hodujecie je z dodatkiem tylko naturalnych nawozów, spokojnie można je zjeść), można jednak użyć do tego kwiatów jadalnych lub ozdobić WZ- kę inaczej, na przykład rozetkami z bitej śmietany.

Smacznego :)





4 komentarze:

  1. Super napisane. Musze tu zaglądać częściej.

    OdpowiedzUsuń
  2. Pięknie się prezentuje i te żywe kwiatki świetnie pasują. Ja na wiele okazji piekę tort czekoladowy, bo od kiedy korzystam z porad https://wkuchnizwedlem.wedel.pl/porady/desery-i-przekaski/jak-upiec-klasyczny-biszkopt-czekoladowy/ biszkopt czekoladowy to moja specjalność.

    OdpowiedzUsuń
  3. Jak dla mnie świetny wpis. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  4. 53 year-old Software Engineer IV Murry Bottinelli, hailing from Sainte-Genevieve enjoys watching movies like Not Another Happy Ending and Nordic skating. Took a trip to Gondwana Rainforests of Australia and drives a Ferrari 330 P3. kolejny

    OdpowiedzUsuń